CHƯƠNG TRÌNH ĐÀO TẠO

Chương trình BRRM

Thạc sĩ chuyên nghiệp Phân Tích Rủi Ro & Khả Năng Phục Hồi trong Kinh DoanhPM BRRM

Thạc sĩ chuyên nghiệp về Phân Tích rủi ro và Khả năng phục hồi trong kinh doanh - PM BRRM

THẠC SĨ CHUYÊN NGHIỆP

BRRM

Chương trình Thạc sĩ chuyên nghiệp về Phân tích rủi ro & Khả năng phục hồi trong Kinh doanh là một chương trình thạc sĩ quản trị kinh doanh chuyên biệt, bao gồm kiến thức nền tảng của một chương trình Quản trị kinh doanh tổng quát (kinh tế, tài chính, quản lý sự thay đổi) và bao gồm các khóa học cung cấp sự hiểu biết sâu sắc về cách thức phân tích và quản trị rủi ro khác nhau (tổ chức, các tác động đến tài chính, công nghệ và pháp luật…) trong việc vận hành và quản trị doanh nghiệp.

Trong khi phần lớn các chương trình khác tập trung chủ yếu vào quản lý rủi ro tài chính, chương trình Thạc sĩ chuyên nghiệp về Phân tích rủi ro & Khả năng phục hồi trong kinh doanh của SOM – AIT tạo sự khác biệt bằng cách tập trung chủ yếu vào phân tích và quản trị rủi ro về tổ chức, rủi ro công nghệ (liên quan đến chuyển đổi kỹ thuật số), rủi ro pháp lý (trong khu vực Châu Á và quý trình hội nhập Quốc tế), và cũng tập trung đáng kể vào rủi ro tài chính (tối đa ba khóa học về tài chính).

Thông qua đó để xác định khả năng, ứng phó, phục hồi trong kinh doanh do tác động của các rủ ro có thể dự báo và các rủ ro diễn ra trong thực tế biến động của nền kinh tế – xã hội Thế giới. Giúp định hướng, giải quyết và xây dựng kịch bản đối phó với các biến động có thể và không thể lường trước được khi xảy ra rủ ro, thay đổi đối với doanh nghiệp.

About SOM - School of Management (SOM) - Giới thiệu SOm - trường quản lý - Ranking MBA - EMBA program - iEMBA - International Executive Master of Business Administration
Why the AIT

EXECUTIVE MBA?

Develop your ASEAN and broader Asian network

AIT has 24,000+ alumni spread across Asia. This EMBA is especially focused on those managers, directors and companies who want to broaden their network across ASEAN.

World-class Faculty who have considerable pan-Asian experience

The program, curriculum and course content has been designed with strong input from faculty who have also taught at universities that have some of the highest ranked EMBAs in the world.

Flexibility / limited time away from work

The program is designed so that no more than 18 days will need to be taken off work to be in class. Half the classes are face-to-face and the other half features online learning.

International weeks

An optional part of the program is the ability to study in different countries for one week at the mid-point stage of the EMBA.

The Program

STRUCTURE

An MBA study is expected to take a minimum of 36 credits (Executive Master of Business Administration – EMBA) or up to  48 credits (Master of Business Administration – MBA).  The Masters of Business Administration (iEMBA & MBA) is designed to equip students with effective, practical tools to tackle complex, real-life business challenges.

STRUCTURE EMBA - MBA - Executive Master of Business Administration

In the current rapidly changing environment, start-up businesses and well-established large organizations alike will need to develop an efficiently responsive and effective management system to enhance its business sustainability. Leadership becomes an essential resource for organizations to drive towards organizational effectiveness. This course provides the knowledge base on how organization is developed and changed over time to cope with changing environment; how organizations improve their performance and leadership for business sustainability in various business sectors. It emphasizes the role of leadership and leadership development in organization management. The course also aims to develop the learners’ ability to develop effective leadership and management skills for their organizations.

This course aims to provide knowledge in financial accounting, cost accounting and tax accounting. It aims to develop accounting skills so that students are able to make decisions consistent with accounting practices and policy in business organizations.

Good strategy-making and good strategy-execution are the key ingredients of company success and the most reliable signs of good management. This course is designed to help managers, management consultants, or investment bankers gain an understanding of the theory and practice in the field of strategic management. The goal is to give course participants a thorough understanding of the analytical techniques and tools necessary to identify and formulate strategies successfully and how to implement them. Specifically, the course will focus on three main areas: (a) strategic analysis, including: how to rigorously analyse a firm’s competitive environment and its internal resources (b) strategy formulation, including: how to formulate functional-level, business-level and corporate- level strategies; and (c) strategy implementation, including: organisation design and leadership. Moreover, this course will include elements of sustainability that need to take in consideration when they design their corporate strategy.

The purpose of this course is to provide students thorough knowledge in financial management and financial decision tools. The course aims to provide understanding in corporate finance for both practical and theoretical aspects and an opportunity to utilize valuation techniques in investment banking transactions

Change is the only constant that we can rely on in the business world, especially in the current ‘VUCA’ environment. This course will help students understand and apply the principles of change management in the workplace by essentially, understanding, promoting, coping and valuing change.

An understanding of economic theory, economic tools and techniques is essential for managers to make the best operating and planning decisions. This course focuses on the evolution and functioning of markets using theories of economics, behavioral science and sociology and enable students to understand the behaviors of real markets. The role of government in influencing a firm’s decision making is also introduced since changes in government policy could directly or indirectly affect the firm’s operating and planning decisions.

Technology and innovation are sources of corporate competitive advantage, profitability and sustainable growth. The ability of the modern-day managers to analyse and make strategic decisions with respect to technology and innovation has an important bearing on the survival, competitiveness and sustainable growth of the firms. The objective of this course is to provide participants with knowledge and tools to understand, anticipate, acquire and use technology for attaining competitiveness at the marketplace. The course focuses on integrating various technoeconomic and human factors that condition the firm’s creativity, strategies, structures and operations for managing product and service innovations.

Operations management involves the activities that transform inputs into the goods and services in all organisations. The course provides students with theories and practices in planning and managing the operations part of an organisation. In the course, students will be able to develop managerial skills in planning business operations covering both long and short term planning, such as capacity plan and production resource scheduling respectively. Moreover, they will be able to acquire analytical skills in making decisions in operations management. These decisions include capacity expansion, facility location, and inventory control.

This course aims to provide knowledge in marketing concepts from a managerial perspective. The course focuses on how managers analyse the market environment, competition and customers and how to design effective marketing strategies. The course emphasises marketing process as a system to plan and deliver an integrated marketing mix of product, price, place and promotion that create value for customers, and achieve organisational objectives.

PM BRRM

Tổng: 30 Tín chỉ

13,000 USD

Học tại Việt Nam

CHI TIẾT

08 Môn học : 26 Tín chỉ

Khóa luận: 06 Tín chỉ

THỜI GIAN HỌC

01 Môn: 01 tuần/ tháng
Thứ 2 – Thứ 6: 18:00 – 21:00
Thứ 7: 09:00 – 16:00
Chủ nhật: 09:00 – 16:00

PM BRRM

Tổng: 30 Tín chỉ

22,000 USD

Học tại Thái Lan

CHI TIẾT

08 Môn học : 26 Tín chỉ

Khóa luận: 06 Tín chỉ

THỜI GIAN HỌC

01 Môn: 02 tuần/ tháng
Thứ 6: 18:00 – 21:00
Thứ 7: 09:00 – 16:00
Chủ nhật: 09:00 – 16:00

YÊU CẦU TUYỂN SINH
  • Bằng tốt nghiệp đại học.
  • Tối thiểu ba đến năm (03 – 05) năm kinh nghiệm làm việc.
  • Trình độ tiếng Anh: IELTS 6.0 hoặc tương đương (Ứng viên đạt 5 hoặc 5.5 IELTS cũng có thể đăng ký và sẽ cần tham gia các lớp bổ sung tiếng Anh)
CÁC GIẤY TỜ BẮT BUỘC
  • Bản sao hộ chiếu.
  • Bản sao chứng chỉ bằng cấp và bảng điểm chính thức (công chứng bản sao tiếng anh)
  • Thư chấp thuận của công ty hoặc thư giới thiệu (tốt nhất là từ người quản lý)
QUY TRÌNH NỘP HỒ SƠ
  • Hoàn thành các mẫu đơn đăng ký với sự trợ giúp của quản lý chương trình.
  • Phỏng vấn tuyển sinh với Hiệu trưởng, Giáo sư phụ trách chương trình.

ĐĂNG KÝ TƯ VẤN MIỄN PHÍ NGAY TỪ BÂY GIỜ!

Liên hệ với tư vấn viên của SOM-AIT để được hổ trợ, giải đáp các thắc mắc cũng như thông tin thêm về chương trình

Số năm kinh nghiệm làm việc: 5